آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل-به همراه (گزارش تصویری)

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل-به همراه (گزارش تصویری)

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان”جام صفوی” در اردبیل آغاز شد.
مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان “جام صفوی” تحت عنوان گرامیداشت “رحیم علی آبادی” کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.

این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

در این رقابت های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی‌ گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در آیین افتتاحیه مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی گرامیداشت رحیم علی‌آبادی، کشتی‌گیر نامی اردبیلی و قهرمان المپیک و جهان، به‌میزبانی اردبیل با تأکید بر اینکه قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان ایران در رشته‌های مختلف همچون کشتی نباید فراموش و کم‌رنگ شود، گفت: تقدیر از پهلوانان و قهرمانان وظیفه‌ای همگانی است.

وی اظهار کرد: پهلوانان و قهرمانان اردبیلی بسیاری در رشته‌های مختلف اعم از کشتی، همچون رحیم علی‌آبادی، احد پازاج و افشین بیابان‌گرد با افتخارات بین‌المللی برای کشورمان عزت و سربلندی به ارمغان آورده‌اند.

استاندار اردبیل افزود: تقدیر و قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان کشورمان در رشته‌های مختلف همچون کشتی نباید فراموش و کم‌رنگ شود که این وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.

عاملی تصریح کرد: سال گذشته جمعی از اهالی استان اردبیل با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که رهبر انقلاب در آن دیدار فرمودند که اردبیل و خاندان صفوی در انسجام‌بخشی و هویت ملی و در ترویج مذهب حسینی در ایران نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا کردند.

وی ادامه داد: خاندان صفوی در زمان حکومت خود اقدامات بسیار اساسی در حوزه هویت ایرانی، حفظ و حراست از خاک کشورمان، مذهب، معماری، اقتصاد و… انجام دادند که فراموش‌نشدنی است و در همین راستا راه‌اندازی جام صفوی یکی از روش‌های تبیین خدمات صفویه و اردبیل به ایران است.

استاندار اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه زیرساخت‌های رشته کشتی در سطح استان اردبیل در دستور کار است تا ظرفیت‌های موجود رشته کشتی استان احیا شود.

در این مراسم از رحیم علی آبادی و ورزشکاران مدافعان ولایت «احد پازاج، رضا فرضی زاده،علیرضا نیکخو و شهرام سمیعی» تجلیل و از سردیس رحیم علی آبادی رو نمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نفرات پنج وزن اول مسابقات کشتی جام صفوی در اردبیل مشخص شد.

ج اردیبهشت ۷ , ۱۴۰۳
نفرات پنج وزن اول مسابقات کشتی جام صفوی در اردبیل مشخص شد.

You May Like

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع