کشتی استان اردبیل باید به جایگاه اصلی خود بازگردد

رئیس هیات کشتی استان اردبیل با اشاره به اینکه کمک به پیشرفت کشتی، قائم به شخص نیست، افزود: همه باید تلاش کنیم تا کشتی استان اردبیل باید به جایگاه اصلی خود بازگردد.

کشتی اردبیل در سال های اخیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته و اخیرا سکان هدایت این هیات ورزشی به یک فرد کارآفرین و سرمایه گذار داده شد که همین تصمیم جمعی باعث شد تا کشتی فرنگی استان اردبیل توانست در مسابقات اخیر به مقام اولی نائل شود.

در سومین دوره مسابقات لیگ منطقه ای نوجوانان زیر ۱۷ سال کشور که در اردبیل برگزار شد، کشتی گران استان در رده های مختلف به خوبی درخشیدند که نتایج آن چشم انداز امیدوار کننده ای را برای ورزش استان ترسیم می کند.

شرکت آرتا پروتیئن حامی کشتی استان اردبیل است

به اذعان تمامی پیشکسوتان حضور قدرت حاج نوری در راس هیات کشتی استان اردبیل که مدیریت شرکت آرتا پروتیئن و آرتا جوجه را در دست دارد موتور محرکه این ورزش استان شده تا جاییکه بعد از حضور وی رتبه کشتی استان اردبیل از ۲۳ به ۱۵ رسیده است.

مطمئنا این موفقیت در سایه حمایت های بی دریغ و دلسوزانه قدرت حاج نوری بوده است.

پرداخت هدایای مناسب همچون سکه طلا به کشتی گیران مدال آور، برگزاری اردوهای استانی، تجهیز و توسعه خانه کشتی استان اردبیل، احداث خانه کشتی به نام شهید انور فرخی در منطقه محروم میراشرف، تجهیز زیرمین مسجد رسول الله به تجهیزات ورزشی، کمک به تجهیزات سالن کشتی آموزش و پروش، تقویت دفاتر هیات کشتی شهرستانها، خرید آدمک برای تمرین کشتی گیران، خرید تشک برای سالن های کشتی و….تنها نمونه ای از فعالیت های وی در هیات کشتی بوده است.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل با بیان اینکه بدون همدلی و همراهی تمامی ورزشکاران, نمی توان موفق شد و در هیات به نتیجه مطلوب رسید، اظهار کرد: از سال پیش برای کمک به پیشرفت کشتی استان آمدم, البته کشتی قائم به شخص نیست و لازم است این رشته اصیل و ریشه دار را همگی با تمام توان حمایت کنیم.

قدرت حاج نوری تصریح کرد: امسال برای اولین بار توانستیم به وعده خود در پرداخت پاداش قهرمانان و مربیان نام‌آور اقدام کنیم هر چند که فدراسیون در این زمینه کمک و همراهی خوبی را با هیئت استان نداشته است.

او با اشاره به اینکه ۳ سالن کشتی با ۶ تشک جهت تمرین آماده ساخته ایم، گفت: سال گذشته ۸۴۰ میلیون تومان در هیئت کشتی استان سرمایه‌گذاری کردم و نسبت به خرید لباس، تجهیزات و امکانات و اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف اقدام کردیم تا کشتی روی پای خود بایستد.

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل با اشاره به اینکه  اهمیت رشد و توسعه ورزش کشتی در محلات اردبیل گفت: ۶۰۰ متر تشک کشتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان برای سالن شهید انوری فرخی که در منطقه میر اشرف واقع شده است خریداری شده است.

حاج نوری با اشاره به تجهیز سالن کشتی آموزش و پرورش شهریار با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون گفت: در راستای تقویت هیات کشتی شهرستانها خدمات زیادی صورت گرفته است که خرید آدمک با هزینه ۸۰ میلیون تومان از جمله این موارد است.

او از پرداخت ۸۳ میلیون تومان جایزه نقدی به مدال‌آوران و مربیان کشتی به عنوان مشوق در حمایت از نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: تیم کشتی استان اردبیل در مسابقات اخیر کشتی فرنگی امیدهای کشور توانست ۲ مدال برنز و یک مدال نقره را به دست آورده و برای استان مایه افتخار باشد.

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل گفت: در مسابقات اخیر نیز کشتی فرنگی استان اردبیل توانست در مسابقات لیگ منطقه ای نوجوانان به مقام اول برسد.

حاج نوی افزود: با توجه به هزینه بالای مسابقات در سال های گذشته کمتر شاهد برگزاری مسابقه کشتی بودیم ولی با کمک خداوند توانستیم دور سوم مسابقات لیگ منطقه ای نوجوانان را برگزار کنیم.

او ادامه داد: با پشتیبانی آرتا پروتئین و آرتا جوجه در ماههای گذشته دو اردوی آمادگی تیم ملی نونهالان در رشته فرنگی و آزاد در خانه کشتی در قالب اردوی یک هفته ای برگزار شده است.

اتحاد و یکدلی را در کشتی ایجاد کنیم

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه های کوتاه و درازمدت دارم که با کمک اهالی کشتی استان به مرحله اجرا در خواهد آمد، گفت: در همین راستا برای محک زدن نفرات و کشف استعدادها، کشتی گیران را به مسابقات مختلف اعزام می کنیم.

حاج نوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نه تنها ریالی از هیئت کشتی منفعت و سود عایده ما نمی‌شود بلکه آستین بالا زدیم تا با همراهی بزرگان کشتی این رشته را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و قطعاً عقب‌ماندگی‌های گذشته را نیز جبران کرده و در صدد افتخارآفرینی کشتی آزاد و فرنگی استان در سطح ملی هستیم.

او اضافه کرد: به هیچ وجه از نظر هزینه کم نخواهیم گذاشت و ما با همراهی مربیان و کادر ارزنده کشتی و همچنین با تجربه‌ها در این رشته سعی می‌کنیم تا فضای مناسبی را برای رشد و تعالی نوجوانان و جوانان در رشته کشتی فراهم کرده و در ۲، سه سال آینده نیز امید به قهرمانی در سطح بزرگسالان بسته‌ایم تا اردبیل به جایگاه اصلی خود و مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی دست پیدا کند.

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل بیان کرد: ما نه تنها در این یک سال ریالی از فدراسیون نگرفتیم بلکه آنها در ابتدای فعالیت ما اتمام حجت کردند که فدراسیون ریالی کمک نخواهد کرد و قرار بود برخی نهادها نظیر شهرداری به هیئت کشتی کمک کند که تاکنون هیچ کمکی انجام نشده و بنده در این میدان تک و تنها حاضر شدم.

حاج نوری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای استعدادیابی در کشتی همکاری‌های خوبی را با آموزش و پرورش انجام دادیم و امیدواریم با استعدادیابی در رده‌های سنی پایه بتوانیم قهرمانی‌های بیشتری را در سنین پایین‌تر به دست آورده تا در سال‌های آینده کشتی اردبیل بتواند قهرمانان و پهلوانان نام‌آوری را به کشور معرفی کند.

او یاد و خاطره بزرگان کشتی و ستارگان جهانی کشتی اردبیل را گرامی داشت و تصریح کرد: باید همه به دور از حاشیه‌سازی به نفع کشتی به آرامش و فضای با ثبات در این رشته کمک کنند تا مربیان و فعالان رشته کشتی بتوانند به مدال‌آوری فرزندان این مرز و بوم کمک کرده و شاهد درخشش نسل آینده کشتی اردبیل باشیم.

از رتبه ۲۴ کشوری به ۱۵ رسیده ایم

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل بیان کرد: درسال گذشته کشتی استان اردبیل در رتبه ۲۴ کشوری قرار داشت که با همت مربیان این رتبه اکنون به ۱۵ رسیده و در تلاشیم تا ۴ سال آینده این رتبه را به زیر ۱۰ برسانیم.

حاج نوری گفت: ما اگر تنها به کشتی فکر کنیم و حاشیه‌ها و مسائل پیرامونی را کنار بگذاریم قطعاً کشتی ما روند رو به رشدی را خواهد داشت و ما سال به سال در مسابقات مختلف شاهد قهرمانی‌ها و پهلوانی‌های بیشمار خواهیم بود.

او در خصوص پیشرفت کشتی استان گفت: کمک به پیشرفت کشتی استان, قائم به شخص نیست و باید در کنار هم ایستاد و همگی کمک کنند تا پیشرفت کنیم و بدون همدلی و همراهی, نمی توان موفق شد.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل افزود: موفقیت کشتی, متعلق به همه است و این نیست که مال من یا افراد حاضر باشد وقتی کشتی پیشرفت نماید نفع و سودش به همه خواهد رسید.

حاج نوری افزود: بنا به تکلیفی که بر من شد هرآنچه در توان دارم برای موفقیت کشتی انجام خواهم داد.

او در پایان گفت: از جامعه کشتی و رسانه های استان انتظار همراهی دارم ما را ببینید و به قلم منصفانه نقد کنید و ما استقبال می کنیم.

گفتنی است قدرت حاج نوری رئیس هیات کشتی استان اردبیل، کارآفرین نمونه کشوری و موسس و مالک شرکت آرتاجوجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پ مرداد ۲۶ , ۱۴۰۲

You May Like

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع