درخشش کشتی گیران اردبیلی در مسابقات لیگ منطقه ای کشور

دبیر هیات کشتی استان اردبیل گفت: کشتی گیران نوجوان استان اردبیل در مسابقات لیگ منطقه ای کشور خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی هیات کشتی استان اردبیل، احمد حبیبی در حاشیه مسابقات کشتی لیگ منطقه ای کشور که به میزبانی اردبیل برگزار شد گفت: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ منطقه ای در رده نوجوانان زیر ۱۷ سال با حضور تیم هایی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان در سالن شهید آسمانی مجموعه ورزشی تختی اردبیل برگزار شد.

او افزود: هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعدادهای برتر در رشته ورزشی کشتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین ورزشکاران در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بود.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل تصریح کرد: آذربایجان شرقی با ۱۳ کشتی گیر فرنگی و ۱۴ کشتی گیر آزاد، آذربایجان غربی با ۱۴ کشتی گیر فرنگی و ۱۴ کشتی گیر آزاد، زنجان با ۱۴ کشتی گیر آزاد و اردبیل با ۲۰ کشتی گیر فرنگی و ۲۰ کشتی گیر آزاد در این مسابقات حضور داشتند.

حبیبی گفت: در تیم استان اردبیل نفراتی از شهرستانهای بیله سوار، پارس آباد، نمین و نیر شرکت داشتند.

او ادامه داد: در کشتی آزاد استان آذربایجان شرقی به مقام اول، زنجان به مقام دوم، اردبیل به مقام سوم و استان آذربایجان غربی به مقام چهارم رسیدند.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل افزود: در کشتی فرنگی نیز استان اردبیل به مقام اول و آذربایحان شرقی به مقام دوم نائل شدند.

حبیبی با بیان اینکه این مسابقات با مشارکت آرتا پروتیئن و آرتاجوجه و با پشتییانی کامل قدرت حاج نوری رئیس هیأت کشتی استان اردبیل در خانه کشتی این شهر برگزار شد، تصریح کرد: تمامی هزینه های برگزاری این مسابقات توسط شرکت آرتا پروتئین پرداخت شده است.

او بیان کرد: جوایز متعدد مالی همچون سکه طلا برای قهرمانان و مربیان در مسابقات تعیین شده بود تا انگیزه لازم برای فعالیت قهرمانان و مربیان ایجاد شود.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل اضافه کرد: برنامه کلاس های مربیگری و داوری برای ارتقای اهالی کشتی پیش بینی شده است تا از این طریق تعداد مربیان و داورها افزایش یابد.

حبیبی در خصوص ارزیابی و رتبه بندی هیات کشتی در سال ۱۴۰۲ از طرف فدراسون تصریح کرد: پیش از این کشتی استان اردبیل در رتبه ۲۴ کشور قرار داشت که با پشتیابی آرتا جوجه و آرتا پروتئین این رتبه هم اکنون به ۱۵ رسیده و امیداوریم در آینده ای نزدیک به جمع استانهای دارای رتبه تک رقمی بپیوندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کشتی استان اردبیل باید به جایگاه اصلی خود بازگردد

پ مرداد ۲۶ , ۱۴۰۲
رئیس هیات کشتی استان اردبیل با اشاره به اینکه کمک به پیشرفت کشتی، قائم به شخص نیست، افزود: همه باید تلاش کنیم تا کشتی استان اردبیل باید به جایگاه اصلی خود بازگردد. کشتی اردبیل در سال های اخیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته و اخیرا سکان هدایت […]

You May Like

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع