خانه کشتی دانش‌آموزی در اردبیل راه‌اندازی شد

نهمین خانه کشتی دانش‌آموزی با همکاری هیئت کشتی و آموزش و پرورش استان اردبیل در هنرستان شهید شهریاری ناحیه یک اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی هیات کشتی استان اردبیل، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با هدف استعدادیابی و شناسایی نخبگان رشته با اصالت کشتی، تصمیم گرفتیم تا خانه کشتی را در هنرستان استاد شهریار اردبیل راه‌اندازی کنیم.

اکبر دهقانی‌نیا دانش‌آموزان را پرچم‌داران حقیقی قهرمانی‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی و علمی توصیف کرد و گفت: ما انتظار داریم تا با بها دادن به گروه سنی نونهالان و نوجوانان، اردبیل در رشته کشتی به دوران طلایی خود بازگردد.

او از همکاری رئیس هیئت کشتی استان اردبیل در تکمیل خانه کشتی آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: ۵۵میلیون تومان برای خرید تشک و سایر تجهیزات هزینه شده تا شاهد حضور نوجوانان و نونهالان در این سالن ورزشی برای تقویت بنیه رشته کشتی باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ما در کنار هیئت کشتی، با افزایش سالن‌های ورزشی در رشته کشتی به فکر تربیت نسل قهرمانی‌های کشتی هستیم تا اردبیل در کشتی فرنگی و حتی آزاد بتواند به جایگاه مهم و ارزشمند دست پیدا کند.

دهقانی‌نیا ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را در آموزش و پرورش یادآور شد و خاطرنشان کرد: ده‌ها سالن ورزشی، استخر و زمین چمن مصنوعی در مدارس سال‌های گذشته به حال خود رها شده بود که تصمیم گرفتیم با تأمین اعتبار مورد نیاز همه این پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

او از ورزش به عنوان عنصر اصلی سلامت و تعالی نوجوانان و جوانان یاد کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این حوزه نه تنها هدر رفت منابع نیست بلکه بزرگترین سود و سرمایه قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها را در رشته‌های مختلف به همراه خواهد داشت.

گفتنی است این سالن کشتی در زمینی به مساحت ۷۸۰ متر مربع با دو تشک استاندارد ۱۲ متری با مشارکت خیر محترم قدرت حاج نوری رئیس هیات کشتی استان اردبیل و اعتبار دولتی جمعا با هزینه ای در حدود ۱۹۰ میلیون راه اندازی شد.

خبرنگار: حسن علیپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جشنواره کشتی فرنگی پهلوانک‌ها در اردبیل برگزار شد+ عکس

پ دی ۱ , ۱۴۰۱
دبیر هیات کشتی استان اردبیل از برگزاری جشنواره کشتی فرنگی پهلوانک‌ها با حضور ۴۳ کشتی‌گیر در اردبیل خبر داد. به گزارش روابط عمومی هیات کشتی استان اردبیل، احمد حبیبی افزود: مسابقات انتخابی کشتی فرنگی پهلوانک های شهرستان اردبیل با حضور ۴۳ کشتی خردسال در ۱۱ وزن و با ۶۸ کشتی […]

You May Like

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دسترسی های سریع